Kinderkerk 15 maart door Gert

Hierin kan de leiding van de kinderkerk een berichtje plaatsen over de dienst die geweest is.
Plaats reactie
leiding
Site Admin
Berichten: 5
Lid geworden op: 19-03-2015 18:59

Kinderkerk 15 maart door Gert

Bericht door leiding » 19-03-2015 19:19

In totaal 12 kinderen

(Ninouk & Yinthe Buzink, Jonah Kerklaan, Janna Soeteman, Jurge & Thyne Schop, Abigail & Iain Slik, Thijs & Anne-Mare de Vlught, Nora & Anna [gastkinderen uit Hoogeveen]).

Gelukkig was de leeftijdsverdeling niet zo groot (4 – 8) en heb ik me ingesteld op de jongste groep. De eerste vraag was waarom het kruis op tafel lag - dat hebben we via de kerkelijke kleuren (paars), via het komende feest Pa(ar)sen, en wat er toen gebeurd is uitgezocht. Maar dit was toch niet het kruis waar Jezus aangespijkerd was? – was veel te klein volgens de kinderen – na uitleg dat we dit kruis gebruikten om hun werkstukjes aan vast te maken en dat we die weer meenamen de kerk in, gingen we over tot het thema “samen delen”. Abigail & Iain hadden een rol snoepjes (hoesttabletten?) meegekregen om te delen, er was genoeg voor iedereen, maar een tweede ronde zat er niet. Hoe lossen we dat op, door de snoepjes in tweeën en uiteindelijk in vieren te breken, bleef er uiteindelijk over, waarvan zelfs nog aan René bij de uitgang gedeeld kon worden. De tekeningen op het kruis varieerden “voor mijn liefste mama” (in onleesbaar runenschrift door Iain), vijf broden (soms boterhammen) en twee vissen (“heb ik niet getekend want ik lust geen vis” Anna) tot een poging om 1000 mensen (rondjes) van boven te tekenen (Thijs). Als slotspel hebben we groot memory (100 kaartjes) gespeeld: nee dat kon je niet alleen, dat moest je wel samen spelen/delen. Kortom goede opkomst en na afloop van de dienst werd er nog volop samen memory gespeeld.

Plaats reactie